Monday 8 January 2007


درسته که یک زیست شناس دریا باید همیشه کنار آب باشه و یا حداقل با آب غریبه نباشه اما من تازه هفته پیش با دید زیست شناسانه دریا رو دیدم ، آن هم به این دلیل که می خواستم چند منطقه رو برای پروژه ام بررسی کنم .این چند روزی که پیدام نبود رفته بودم سفر، قشم و بندر عباس .من و دو دوست دیگرم از اینکه بالاخره می توانیم از اطلاعات تئوریمان استفاده کنیم خوشحال بودیم وعین ندید بدیدها از دیدن هر چز کوچکی ذوق می کردیم !جزیره قشم واقعاً بی نظیر و زیباست . بندر عباس هم زیبا بود اگر انقدر ساحلش آلوده و پر از زباله نبود ... دیدن سواحل بندرعباس بیشتر باعث تأسف بود تا سبب لذت ، درست مانند سواحل خزر و کیش . ما چطور به خودمان اجازه می دهیم که هر استفاده ای از طبیعت بکنیم و بعد ان را تبدیل به زباله دانی کنیم ؟ من فکر می کردم که ما انقدر خودخواهیم که همه چیز را فقط برای خودمان می خواهیم و نه موجودات دیگر، ولی اخیراً متوجه شده ام که این خودخواهی در حدیست که حاضر نیستیم چیزی برای آیندگانمان هم بماند . اگر همین طور پیش برویم خودمان با دست خودمان نابود خواهیم شد.
به حال طبیعت ایران باید گریست که نه مردم به فکرشند و نه مسئولان
بگذریم... این هم چند تا عکس از این سفر


نخلستان های نزدیک بندرعباس



کاکائی سر سیاه : black- headed gull


نمایی از جزیره قشم از روی دریا



گیاهان حرای کاشته شده به وسیله فعالان محیط زیست در هنگام جزر




غارهای خربس



نمای جزیره از غارهای خربس

ساحل ماسه ای - صخره ای در قشم




جنگل حرای طبیعی قشم در حالت مد





great egret:اگرت سفید بزرگ در جنگل حرا



Reef egret:اگرت ساحلی


گیاهان چندل کاشته شده در جنگل حرا


کشتی در شب

...و ساحل آلوده بندرعباس

1 comment:

Anonymous said...

salam azizam.
axat kheili ghashange.
doost daram biam!